De ce demisioneaza Preşedinţii Asociaţiilor de Proprietari ? Criza ce a cuprins România şi efectul acesteia, sărăcia, sunt resimţite şi de asociaţiile de proprietari. Legislaţia ce a reglementat domeniul organizării şi funcţionării asociaţiilor

30.07.2023
De ce demisioneaza Preşedinţii Asociaţiilor de Proprietari ? Criza ce a cuprins România şi efectul acesteia, sărăcia, sunt resimţite şi de asociaţiile de proprietari. Legislaţia ce a reglementat domeniul organizării şi funcţionării asociaţiilor de proprietari, de după 1989, datorită faptului că e stufoasă, prost gandită şi foarte des supusă modificărilor, a încurcat mai mult decât era aşteptat pe cei care locuiesc în condominii. Persoanele care ar trebui să asigure buna funcţionare a condominiilor, respectiv preşedinţii comitetelor asociaţiilor de proprietari, au o serie de obligaţii şi atribuţii, fără însă a avea şi pârghiile necesare pentru îndeplinirea acestora. Spre exemplu, aceştia trebuie să se ocupe de întreţinerea clădirii, respectiv a părţilor comune, dar decizia se ia doar în adunarea generală, la care o parte din proprietari nu participă, iar alţii, chiar dacă participă, din motive financiare, nu întotdeauna sunt de acord cu executarea reparaţiilor necesare. Astfel, preşedintele asociaţiei de proprietari este adeseori presat, pe de o parte, de către cei care doresc executarea reparaţiilor necesare, iar, pe de altă parte, de membri asociaţiei care se impotrivesc deoarece nu pot suporta costul reparaţiiilor. În plus, preşedintele asociaţiei de proprietari trebuie să gestioneze situaţiile excepţionale şi de criză. Tot preşedintele este cel care trebuie să acţioneze în instanţă pe proprietarii care nu îşi pot plăti cheltuielile de întreţinere, la fel cum trebuie să ia măsuri împotriva celor care nu respectă regulile stabilite în condominiu. Este necesar să subliniez faptul că, din păcate, nici la nivel de condominiu simţul civic nu este activ şi implicarea civică lipseşte. Majoritatea proprietarilor aşteaptă rezolvarea problemei, dar atunci când ar trebui să aibă o anumită poziţie vizavi de aceasta nu intervin în nici un fel, lăsându-l pe preşedinte să se descurce singur. Desigur, preşedintele ar trebui să aibă un sprijin substanţial din partea celorlalţi membri din comitet, dar nici acest lucru nu se prea întâmplă. Pe parcursul activităţii de gestionare a aspectelor legate de funcţionarea asociaţiei de proprietari, desigur că apar şi probleme, unii proprietari nemulţumiţi recurgând la fel şi fel de reclamaţii, în multe cazuri neîntemeiate sau făcute în necunoştinţă faţă de ce prevede legislaţia, în special cu privire la modul de repartizare a cheltuielilor comune. O parte din reclamaţii ajung şi la Primărie, la Compartimentul Asociaţii de Proprietari, unde funcţionarii procedează într-un mod incorect în momentul când primesc o scrisoare de la o persoană dintr-o asociaţie de proprietari. Legea nr. 196/2018 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea asociaţiilor de proprietari prevede, la capitolul sancţiuni, contravenţii pentru unele fapte, ca de exemplu, neîndeplinirea atribuţiilor de către preşedinte, membrii comitetului executiv, cenzorii sau administratorii de imobil. Compartimentul Asociaţii de Proprietari din cadrul Primăriei a adoptat o practică incorectă, chemând prin intermediul unor adrese scrise preşedinţii asociaţiilor de proprietari pentru a se prezenta la Primărie, în data de ..., la ora ..., cu toate actele asociaţiei. Acest lucru este incorect deoarece actele originale nu se scot din asociaţie. În altă ordine de idei, preşedintele asociaţiei de proprietari, care este, de cele mai multe ori o persoana care are şi un serviciu, nu se poate prezenta la Primărie, din timpul programului sau de lucru. Primaria ar trebui sa planifice aceste intalniri dupa masa dupa ora 17, stabilind un program de dupa masa pentru aceste activitati cu asociatiile de proprietari.In Simeria niciodata nu a functionat corespunzator un compartiment pentru Asociatiile de Proprietari asa cum prevede Legea 196 din 2018, motiv pentru care un mare haos este in asociatiile de proprietari, persoane care nu au curs de administrator condominii care habar nu au de lege sunt tolerati de primarie sa administreze, sa sustraga bani din asociatii, fara sa fie deranjati, fara sa fie amendati. In aceste conditii si datorita faptului ca nu cunosc Legea, nu este de mirare ca presedintii si membrii comitetului executiv din asociatiile de proprietari renunta la aceasta functie.☎️DE REȚINUT! Proprietarii de apartamente și reprezentanții asociațiilor de proprietari pot solicita la Biroul de Consultanta Rot SRL, sprijin, îndrumare sau consiliere privind obligațiile și drepturile ce le revin în administrarea proprietății comune. Preluam in administrare Asociatii de Proprietari conform Legii 196/2018. Simeria Piata Unirii bl.6 Tel. 0744507642
© 2020 BIROUL DE CONSULTANTA ROT SRL - Simeria, jud. Hunedoara - ROMANIA
Creați un site gratuit! Acest site a fost realizat cu Webnode. Creați-vă propriul site gratuit chiar azi! Începeți